Het jaar afgesloten met een paar mooie reviews!!

Review 1;

Als ik bij jou binnenloop in de les heerst er altijd een zekere rust en zie ik de leerlingen zelfstandig aan het werk.

Qua persoon straal je naar de leerlingen rust, vriendelijkheid en duidelijkheid uit.

En mijns inziens zijn jouw lessen en uitleg inhoudelijk ook goed.

 

Met jouw pedagogisch en didactisch lesgeven zit het wel goed !

 Sectieleider

 

Review 2;

Ik heb je de afgelopen 2 jaren ervaren als een onderwijsman met pedagogische en didactische kwaliteiten die passen bij een docent!

 Schoolopleider

Enkele 'spontane' reviews van de afgelopen jaren!

review juli 2019

Review management Kader GTL periode mei, juni, juli 2019 betreffende 2e klas Nederlands;

  • Ø Je hebt voor ons een groep waargenomen voor het vak Nederlands. Dit was geen eenvoudige groep. Een stel leerlingen dat enerzijds een docent nodig heeft die een relatie legt met de groep, maar anderzijds ook heel duidelijk leerlingen begrenst.  Dit heb je onopvallend maar toch heel professioneel gedaan. Je wist met hen een veilig pedagogisch klimaat te scheppen.
  • Ø Inhoudelijk kan ik er niet zoveel over zeggen, maar wel dat ik leerlingen niet over je hoorde klagen en dat is een heel goed teken, zeker als je op driekwart van het jaar een groep overneemt, die ook een tijd maar half les in dit vak heeft gekregen!
  • Ø bedankt voor je hulp in deze weken, met niet de makkelijkste groep. Respect!

 

 

Review mei 2019 n.a.v. 1 jaar vervanging groep 7 voor 1,5 dag

review mei 2019

review basisschool 2018 / 2019

Februari 2019

Diverse (langere) opdrachten voor groepen in midden en bovenbouw in de periode 2018-2019.

Teamleider

reviews 2017-2018

Review teammanagement voortgezet onderwijs,

In 2017-2018 is er 9 maanden in opdracht gewerkt in het voortgezet onderwijs. In 3 dagen per week werden er tot 17 lesuren gegeven voor de vakken; Godsdienst, Geschiedenis, Nederlands en Wiskunde.

De klassen waaraan werd lesgegeven waren 1e en 2e klassen van Basis/Kader, GL/TL en Havo. 

Afdeling HAVO/VWO;

Hoe is de inzet/werkwijze ervaren?

  • Inzet: goed
  • Werkwijze: zeer goed met name het lef zich kwetsbaar (en dus krachtig) op te stellen in contact met de ander.

…………………………………………………………………………………………………………………………..

Afdeling GL/TL;

Hoe is de inzet/werkwijze ervaren?

  • Ik heb je ervaren als een warme betrokken collega met een open contact voor anderen.
  • Je contacten met de leerlingen (zag en constateerde ik in de OLR van het gt-team) waren vol geduld en ook gericht op de relatie.

…………………………………………………………………………………………………………………………..

Afdeling BK/LWOO;

Hoe is de inzet/werkwijze ervaren?

  • Je inzet voor onze Basis kinderen was goed. Je wist de leerlingen te bereiken. Dat kwam naar voren op de manier waarop ze over jouw praten en de manier waarop je les gaf aan deze groepen.

…………………………………………………………………………………………………………………………..

Contactpersoon;

Hoe is de inzet/werkwijze ervaren?

  • Zeer positief! Ik heb hem zelf niet in actie gezien voor de klas, maar de communicatie verloopt erg prettig. Herman komt afspraken na, is duidelijk in de communicatie en flexibel. Hierdoor verloopt de samenwerking uitstekend!

 

Samenvatting van positieve feedback vanuit het verleden;

1.     Namens het bestuur wordt ondertekend aangegeven dat; ‘dhr. Kroon in de functie              van adjunct directeur goed heeft gefunctioneerd’!

 

2.     N.a.v. coaching en lesbezoek model directe instructie door onderwijs adviseur                    Driestar Educatief;

  • Wat zijn de leerlingen goed bezig (ook) zonder de meester. Een teken van goed klassenmanagement.
  • Je maakt ook gebruik van kleuren op het bord (stoplicht). Fijn die synchronie met anderen.
  • De differentiatie qua verwerking is helder. Geel maakt alles, rood minder enz. Compacten van de basisstof én verrijkingsstof!
  • Je laat leerlingen altijd veel zelf denken en doen. Heel sterk! Activerend lesgeven in de praktijk.
  • Zelfstandige verwerking is de meest effectieve manier van differentiëren. Iedereen is in eigen tempo met de stof bezig.
  • Fijn die ‘pluimen’ (goed gewerkt, keurig etc.).
  • Differentiatie in instructie en sturing in processen.

 3.     N.a.v. coaching en lesbezoek model directe instructie door onderwijs adviseur                   Driestar Educatief (niet dezelfde persoon);

  • Mooi deze gedifferentieerde start. Dit moet heerlijk zijn voor kiene kinderen
  • Eenvoudig en heldere kleurcodes en opdrachten
  • Ze zijn heel snel aan de gang. Ideaal voor het lesmodel  ‘zelfstandig werken’
  • Fijn om die positieve feedback te horen. Dat stimuleert de kinderen (en de meester ook)
  • Je geeft terecht aan dat je de regels niet elke keer hoeft te herhalen.
  • Fijn dat extra materiaal. Ideaal voor snelle kinderen.
  • Wat zijn ze heerlijk aan het werk. Ik hoorde dat dit een drukke groep zou zijn??
  • De individuele leerling komt goed uit de verf. Nuttig en productief
  • Mooi didactisch proces; signaleren – peilen – verlengde instructie.
  • Ik ben nieuwsgierig naar het beloningssysteem wat je hanteert…
  • Mooie en rustige les!

 

 

4.     Beoordelingsgesprekken vanuit de directie (voorlaatste directeur G. H.);

  • Je past qua identiteit heel goed binnen onze school. Je laat, ook in de omgang met kinderen, merken dat de Bijbel uitgangspunt is voor jouw handelen. Ook het aandacht vragen voor Bijbelse waarden en normen doe je. Dit altijd vanuit een positieve gedachte.
  • Je probeert goed zicht te hebben op je groep. Je kijkt achter gedrag van kinderen. Dat doe je meestal door een kwinkslag en niet door negatief op hen te reageren.
  • Je weet altijd een goede band met kinderen op te bouwen. Als pedagoog ben je echt een kei! Kinderen voelen zich op hun gemak bij je en daarvan maak je op een positieve manier gebruik. Je bent echt betrokken op de kinderen in je klas. Ook zelfstandig werken en samenwerken wissel je af in de groep. Op dit gebied functioneer je op hoog niveau!
  • De kinderen werken taakgericht (klassenbezoek rekenen)
  • Je maakt duidelijk zichtbaar wat ieder moet doen.
  • De kinderen werken met routeboekjes heel zelfstandig
  • Mooi dat je de kinderen uitdaagt.

 

5.     Beoordelingsgesprekken vanuit de directie (laatste directeur G.J. v. B.);

  • Tijdens het klassenbezoek geeft Herman een les ‘Nieuwsbegrip’. Het is merkbaar en voelbaar, dat Herman een goede relatie heeft met de leerlingen. Hij speel correct in op het gedrag van de leerlingen. Tijdens de les wordt de tekst samen gelezen en krijgen kinderen de gelegenheid om vragen te maken. Herman loopt rond om eventuele vragen te beantwoorden.
  • De sfeer in de groep is goed. Kinderen worden zo nodig aangesproken op hun gedrag en betrokkenheid.
  • Herman begint de les vanuit rust; eerst alle aandacht en dan starten.
  • Herman geeft instructie op differentiatie.
  • Deze groep is erg speels een gauw afgeleid. Je houdt de orde en rust duidelijk in de gaten en onder controle.
  • De manier van gesprek met de kinderen is erg prettig.
  • De kinderen hebben een boekje met verrijkingsstof voor als ze klaar zijn. Zou je dit niet liever beperken tot rekenen. Er mag wel verschil in verrijkingsstof zijn tussen blauw, geel en rood.
  • Herman geeft een positieve terugkoppeling naar de kinderen. Een stimulans voor de kinderen.
  • Kortom een hele fijne en rustige sfeer in de klas.
  • Pedagogisch; je gaat voor een goede relatie met leerlingen.
  • Didactisch; je bent goed in een stevige kennisoverdracht.